"Cieľom verejnej zbierky Biela pastelka je pomoc ľuďom so zrakovým
postihnutím, dofinancovanie našich sociálnych služieb - sociálneho
poradenstva i sociálnej rehabilitácie, ale aj príprava rôznych aktivít
určených nevidiacim a slabozrakým ľuďom," uviedla PR manažérka ÚNSS Eliška Fričovská.
Okrem toho pôjdu peniaze z 23. ročníka zbierky na aktivity zamerané na
odstraňovanie informačných, komunikačných a architektonických bariér či
obhajobu záujmov a práv ľudí so zrakovým postihnutím.
Za akýkoľvek príspevok venovaný do bielo-modrej pokladničky získajú
darcovia bielu pastelku - symbol zbierky i solidarity s ľuďmi
nevidiacimi a slabozrakými. "Sme radi, že ľudia citlivo vnímajú
problémy tých, ktorí sa nemôžu na svet dívať očami. Aj vďaka ich darom
môžeme pomáhať a skvalitňovať život ľudí s ťažkým zrakovým postihnutím," doplnila Fričovská.
Sloganom aktuálneho ročníka je heslo Aj bez zmyslu to má zmysel.
Novinkou kampane je výzva Staň sa ambasádorom Bielej pastelky. Na
sociálnych sieťach tak môžu zbierku podporiť svojím videom nielen menší
influenceri, ale aj bežní ľudia, ktorých spája chuť pomôcť tým, ktorí to
potrebujú.